wajib miliki

Monday, January 24, 2011

Simpan emas untuk masa hadapan kita.

assalamualaikum dunia..

Harga emas yang ditutup tahun lalu pada AS$1,421.
40 perauns,naik kira-kira 30 peratus tahun lalu selepas meningkat hampir tiada gangguan sejak januari,manakala harga minyak pada paras yang kebanyakanya penganalisis menyifatkan sebagai tidak mungkin dapat mencapai sasaran enam bulan lalu.Kenaikan harga emas yang begitu ketara sekarang ini menarik orang ramai untuk menyimpan emas sebagai aset yang nilainya takkan susut.Bermula dari tahun 2000 sampai tahun 2010 harga emas yang dicatatkan adalah melebihi 100 peratus kenaikan. 
Ini bermakna kenaikan jauh lebih tinggi berbanding dengan kenaikan minyak.

Menurut penganalisis yang dipetik dalam surat khabar,menjangkakan kenaikan harga dan naik turun pasaran berterusan pada 2011 ini.
Bila orang ramai tidak berpegang pada wang dolar, ini adalah salah satu faktor melonjak nya harga emas,hari ini dolar dilihat sebagai matawang yang tidak setabil berbanding dengan matawang yang lain,ini adalah sedikit sebanyak mendorong orang ramai untuk memiliki emas sebagai pegangan yang selamat.

Pasaran emas 2010 adalah pasaran yang paling sibuk berbanding dengan saham-saham yang lain,mungkin faktor kesedaran orang ramai untuk membeli dan menyimpan emas untuk masa hadapan.
Menurut penganalisis kanan komuniti di CPM Group New York,Harga emas terus meningkat sehingga separuh kedua 2011, Kata Rohid Savand.

Emas antara bangsa yang boleh diterima dimana-mana kedai atau mana-mana Bank diseluruh Malaysia,ianya adalah salah satu jongkong emas yang meluas dalam pasaran antara bangsa.5 gram, 10 gram, 20 gram,50 gram,100 gram,500 gram dan 1kg


Dinar 999.9
Peralihan dari pada wang fiat kepada Dinar dan juga boleh dibeli untuk penyimpanan koleksi disamping menyimpan harta emas. Ukuran berat untuk 1 Dinar adalah 4.25 gram.

No comments:

Post a Comment